MVO4Holland 06 – 51199633

"Voor een MVO traject op maat met resultaat"

29751 Nudgers dragen bij aan een duurzamer Nederland. Doe jij mee?

Logonudge Kleine setjes maken het verschil; het sneeuwbaleffect. Iedereen, elke consument kan meedoen. Meedoen met Nudge is simpel. Zet jouw stip op de kaart op www.nudge.nl.

Nudge is een organisatie die een duurzame samenleving sneller dichterbij wil brengen op een economisch verantwoorde manier. Om consumenten-initiatieven te versnellen zoeken zij de samenwerking met onderwijs, wetenschap, overheid en het bedrijfsleven. En voor duurzame initiatieven vanuit overheden of ondernemers zoeken ze consumenten die deze producten of diensten een kans willen geven.

Missie Nudge is een onafhankelijke onderneming die vanuit een consumentenplatform de verduurzaming van de samenleving bevordert door mensen en initiatieven te verbinden, te versterken en te versnellen.

Visie Nudge is ervan overtuigd dat verduurzaming de optelsom is van vele stappen, klein en groot. Grote verandering is mogelijk als alle partijen, individueel én gezamenlijk streven naar een nieuwe balans tussen economische, ecologische, en sociale belangen.

Wat is een nudge? Het Engelse ‘to nudge’ betekent het geven van een zetje. En dat is precies wat Nudge gaat doen: het geven van vele zetjes aan goede duurzame initiatieven. Die zetjes geven we op allerlei manieren. Sommige nudges geven we zelf – bijvoorbeeld door een evenement of congres te organiseren. Maar meestal geldt: heel veel kleine zetjes maken het verschil. Daarom vind je op onze site ook allerlei nudges waar je zelf aan mee kunt doen. En je kunt ze vervolgens delen met je vrienden, zodat voor elke nudge een sneeuwbaleffect ontstaat. Stel je voor: heel veel sneeuwballen, dat wordt uiteindelijk een lawine.

Nudge kaart

Over Jolien van der Werff

"ik zie het leven als een grote ontdekkingstocht"

Eén reactie op “29751 Nudgers dragen bij aan een duurzamer Nederland. Doe jij mee?

  1. Saskia van der Werff
    3 oktober 2013

    Elk duwtje in de rug helpt! Heb ik een leestip over: ‘Nudge” van Richard Thaler en Cass Sunstein. ‘We kunnen mensen met een zachte hand – een nudge- naar betere keuzes leiden, zonder hen te beperken in hun keuzevrijheid.’ De theorie is gebaseerd op het inzicht dat mensen helemaal niet uit rationeel eigenbelang handelen, maar dat we ons door vooroordelen laten leiden. Dit pakt in de praktijk vaak verkeerd uit. Niet alleen wijzelf maar ook onze welvaart en het milieu worden hierdoor geschaad. Dus ook interessant vanuit MVO perspectief.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: